Kijkje achter de schermen

Hoe werken wij?

Zoals u misschien al heeft gelezen redden wij echt heel veel honden. In augustus 2022 was het aantal ruim 2000 geplaatste honden, en dat in 10 jaar! En we groeien hard! En redden er per jaar meer en meer.
Maar het bestaat zeker niet alleen uit redden en herplaatsen. Daartussen gebeurt het belangrijkste! De medische behandelingen! Wij laten elke hond nakijken en behandelen die bij ons in de opvang komt. Standaard wordt altijd het gebit gedaan, gesteriliseerd/gecastreerd, geënt en gechipt. Daarnaast wordt alles behandeld wat een dierenarts constateert. Hier volgen enkele foto’s van hoe honden eruitzien als zij binnenkomen en hoe zij er na de behandeling uitzien. De broodfokhondjes zien er het slechtst uit. Niet alleen hun vacht is vaak zeer slecht onderhouden, maar ook hun nagels, gebit e.d.

Zo komen ze bij ons binnen. Zij zijn verwaarloosd zoals u op de foto’s kunt zien. Dit is meer regel dan een uitzondering. De ex-broodfokhondjes zijn zo ontzettend bang, omdat ze niets kennen behalve hun hok. Maar na drie weken bloeien zij al op… Bij binnenkomst worden zij direct gewassen en getrimd, zodat zij geen last meer van klitten en hun vervilte vacht hebben.
Nu eerst enkele foto’s van de gebitsreiniging en castratie. Op de eerste foto’s kunt u zien hoe een gebit gereinigd wordt. Bij de meeste Yorkshire Terriërs die bij ons binnen komen zijn de tandjes vies, vol met plak en tandsteen. Dit wordt gereinigd en waar nodig, worden de niet te redden elementen verwijderd. Het is niet zelden dat ze weinig tot geen kiesjes meer overhouden. Maar je gelooft het niet, ze eten later gewoon weer harde brokjes hoor!

Hieronder twee foto’s van een gebit vol met plak/tandsteen en scheve, losse tanden.

Kijk, hoe mooi het gebit van Kody al is geworden?

Hieronder is een castratie te zien. Een ingreep bij de reutjes, die niet zo zwaar is. Ze herstellen hier snel van.

Hier ziet u enkele honden zoals ze binnenkomen en na de behandeling.

Dit is Barry voor en na het knippen. De eerste foto is zoals wij hem vonden.

Nikita, zoals wij haar mee gekregen hebben. Eerst snel haar hoofdje geknipt en daarna helemaal een trimbeurt

Billy, blind en doof. Zo smerig kregen wij hem mee. Daarna was hij weer zo mooi.

Suske had amper haar. Maar nu groeit het helemaal weer terug.

Kody voor en na de knipbuurt.

Remy voor en na.