Info voor Ouderen

Omdat we van alle adoptanten verwachten, dat indien ze niet meer voor hun hondje kunnen zorgen, om welke reden dan ook,  ze contact opnemen met de stichting, verwachten wij dat ook van u. Het is dus belangrijk dat, indien u om welke reden dan ook dat niet zelf kunt doen,  uw naasten hiervan op de hoogte zijn of worden gebracht. Dit zou u kunnen laten beschrijven. Na contact zal de stichting direct gaan handelen. Dit kan samen met u naar een nieuw baasje zoeken zijn. Of, indien nodig, per direct uw hondje opnemen in een opvanggezin. Uw hondje zal nooit aan zijn lot overgelaten worden!
Zoals u weet zoeken wij altijd het beste baasje voor een hondje.
Het ene hondje is super speels en actief en een allemansvriend. Een druk, actief gezin past dan prima.
Het andere hondje is een echt gezelschapshondje, dat graag bij een baasje is die veel thuis is. We plaatsen deze hondjes graag bij ouderen!
Het is een win-win voor beiden. Het hondje heeft een baasje die veel thuis is en het veel aandacht kan geven. En u heeft een hondenvriendje dat gezelligheid brengt. U heeft een reden om vaker de deur uit te gaan i.v.m. het uitlaten. En voor alleenstaanden is thuiskomen in een leeg huis voorbij. Iedereen blij!
Indien u om welke reden dan ook niet meer voor hem/haar kunt zorgen zullen wij samen met u naar een passende oplossing zoeken.
Wij plaatsen hondjes bij iedereen die goed voor een hondje is. Wij zijn van mening dat dat niet afhankelijk is van uw leeftijd of gezondheid. Jong, oud, gezond of met een beperking, dat maakt een hondje niet uit. Wel of u goed voor hem bent. Dus moet het hondje wel bij u passen. Heeft u bv gezondheidsproblemen en moet het een echt klein hondje zijn die niet trekt aan de riem? Vraagt dan gerust naar de mogelijkheden.
Wij helpen u graag met het zoeken van een hondje dat bij u past.

Informatie over het Moon’s Yorkshire Terriërs Stichting “Huisdiertestament”

Onze stichting biedt u een huisdiertestament aan. U kunt een huisdiertestament bij ons aanvragen, invullen en bij uw andere officiële documenten bewaren, zodat uw eventuele nabestaanden op de hoogte zijn wat er met uw hond(en) moet gebeuren, mocht u komen te overlijden.
Hoewel in beginsel alleen voor mensen die een hondje via onze stichting hebben geadopteerd, kunnen alleenstaande oudere mensen na overleg ook een overeenkomst met ons aangaan voor het geval er geen opvang is voor de hond(en) in geval van overlijden. Onze stichting is voornamelijk gericht op kleine honden, dit omdat onze gastgezinnen hierop ingesteld zijn. Hondjes worden via onze stichting met een zorgvuldig beleid herplaatst. Wij werken samen met vele andere stichtingen.
Zo bieden wij u de veiligheid en geborgenheid mocht u iets overkomen.
Mocht u zich zorgen maken over wat er met uw hond(en) gebeurt in het geval u komt te overlijden, dan kunt u middels ons huisdiertestament gemakkelijk aangeven wat uw wensen zijn m.b.t. uw hond(en).
Door dit formulier in te vullen, laat u uw eventuele nabestaanden later niet met vragen zitten.
Indien u hier behoefte aan denkt te hebben, kunt u dit formulier opvragen via
mytsyorkies@gmail.com of Contact

Moon: 06 28803741
Graag telefonisch contact alleen van 14.00 uur tot 17.00 uur.

Moon’s Yorkshire Terriërs Stichting
Dorpsstraat 16