Doelstellingen

We verlenen hulp aan hond en mens, zonder winstoogmerk. Transparantie en eerlijkheid zijn onze drijfveren. Het is niet een stichting die zomaar is opgericht, maar echt om die hondjes te helpen die niemand anders wil of die niet geholpen worden omdat er geen geld aan verdiend kan worden. Wij zijn er om hondjes te helpen die geen stem hebben, niet gezien worden en geen kans maken.
Inmiddels hebben wij een goede naam opgebouwd; de hond zal altijd voorop staan.
Het is ons leven, wij ademen respect en liefde voor de dieren uit. We willen mensen bij de organisatie hebben die hetzelfde ademen. Meer dan 2000 honden hebben door onze bemoeienissen of hulp een nieuw huis gekregen.
Afstand doen en bemiddelen is gratis omdat wij vinden dat je geen euro winst mag verdienen over de rug van een levend wezen. Dat is ook ons motto. Als wij kosten aan een hond hebben gehad, wordt er een adoptie vergoeding berekend.

Wij helpen honden met een verhaal, oudere, zieke en honden met een beperking. Dit kan lichamelijk of een geestelijke aandoening zijn. Wij helpen baasjes van honden als zij afstand willen doen.
Wij herplaatsen, heropvoeden en geven medische zorg aan de hondjes.
De te zieke honden die niet herplaatst kunnen worden, blijven permanent in de stichting met een maximum van 16 honden omdat het welzijn voorop staat.

Daarnaast geven wij informatie via scholen en workshops. Dit om onverantwoord fokken uit te bannen, maar ook het leren omgaan met en begrijpen van de hond. Wij steunen de broodfok niet en willen dit stoppen. Hier zijn wij ook actief in. Onze honden worden daarom standaard geneutraliseerd.
Gedragstherapie en Photonic therapie is een onderdeel van de stichting.
Mensen met een smalle beurs helpen de weg te vinden voor de zorg voor hun hond.
Senior toekomstige baasjes krijgen voorrang bij het adopteren van een hondje. Hierbij bieden wij ook een vangnet: “het huisdieren testament. “

Wij leggen ons toe op voornamelijk kleine rassen. Incidenteel grote rassen.
Asiels in Roemenië helpen wij door hondjes te laten overkomen die zorg nodig hebben.
Onze organisatie is bekend in Europa. Wij hopen hierdoor een groot draagvlak te creëren en meer hondjes in nood te helpen. Wij werken met Traces en hebben hiervoor een Tracesaccount.
Onze opvanggezinnen werken met een UBN -nummer. Wij bieden onze opvanggezinnen een EHBO voor dieren aan, zodat deze opvanggezinnen medisch kunnen handelen en inzicht hebben in het welzijn van hun opvanghondje.

Honden die bij ons worden opgevangen worden standaard gesteriliseerd, gecastreerd, krijgen grote cocktail en herhaling, rabiës, en pneumocombi, ontworming en ontvlooiing. Tandjes worden gedaan. Bij honden in zeer slechte conditie en van 10+ standaard een bloedonderzoek, urine en echo. Alles wat de dierenarts verder constateert wordt door ons behandeld, o.a. patella luxatie of een oogoperatie. Onze doelstelling is een hondje helemaal te behandelen om het nieuwe baasje echt een eerlijk hondje te overhandigen. Daarnaast zijn wij tot 6 maanden verantwoordelijk voor als er aangeboren ziektes zijn die wij niet hebben geconstateerd. Dat geeft ons ook de geruststelling dat wij weten dat wij dit hondje zo goed mogelijk hebben herplaatst.

Donaties werven houdt in voer en producten voor de hond en donaties in de vorm van valuta.
Onze inkomsten zijn de adoptiebedragen, een winkel waar mensen spullen kunnen doneren en wij deze verkopen, een loterij en het Foster-plan waar netjes belasting over betaald wordt. Dat houdt in de honden die permanent in de opvang verblijven op afstand te adopteren.  Het Foster-plan willen wij graag uitbreiden.
Beheer van de rekening is voor alle leden ter inzage en er wordt regelmatig een update gegeven, vaste donateurs en fosters hebben inzage in alle rekeningen.
De boekhouder maakt de balans en winst- en verliesrekening zodat het jaarverslag gepubliceerd kan worden.

Wij hopen door de ANBI-status grotere zakelijke partijen aan ons te binden waardoor wij het financieel ruimer krijgen en de honden kunnen blijven helpen. Wij doen dit al 10 jaar en ik ben van mening dat je een ANBI-status moet verdienen.

Het vermogen wordt beheerd en het gehele bestuur heeft inzage. Niemand kan alleen beslissen, het moet samen goedgekeurd worden. De vrijwilligers krijgen ook inzage zodat zij ook kunnen zien waar zij het voor doen.
Niemand krijgt loon, alleen een kilometervergoeding of telefoonkosten. Dit kan ook niet want al het geld is nodig voor de dierenartsrekeningen. Er is geen reserve en die willen wij graag opbouwen voor zeer grote operaties.

steun ons