Yorkshire terriërs en andere rassen ter adoptie.

Allereerst willen wij u danken dat U komt kijken naar een eventuele Yorkshire Terriër of andere hond die momenteel ter adoptie zijn. Wij hebben reeds  zo’n 80% Yorkshire Terriërs en 20% andere rassen via onze stichting herplaatst. In maart 2018 stond de teller op 570 honden die een nieuw baasje via ons hebben gevonden.

Hij of zij gaat mee naar huis na…:

• Controle door een dierenarts.
  • Castratie of sterilisatie.
  • Eventuele ziektes of mankementen behandeld zijn.
  • De hond wordt gecontroleerd of hij gechipt is.
  • Uitgebreid entingsprogramma: dat houdt inclusief rabiës en de grote cocktail, herhaling ziekte van Weill, kennelhoest. Deze moet gegeven worden na 3 weken van de eerste enting dat zij bij ons komen.
  • Het gebit wordt compleet gecheckt, gereinigd en eventueel overig behandeld.
  • De hond is naar de trimsalon geweest. Vacht en nagels worden netjes verzorgd.

Mocht u interesse hebben wilt u dan reageren via de genoemde contactgegevens die bij het desbetreffende hondje staat? U kunt daar het intake formulier naar toe sturen zodat wij u beter kunnen leren kennen en kijken of u bij het desbetreffende hondje past. Ieder hondje heeft zijn eigen unieke karakter. En iedere adoptant heeft iets anders te bieden. Vele factoren zoals: heeft u katten, andere honden, etc, bepalen of het een succesvolle match kan worden.

intake adoptie: Intakeformulier website

Onze Facebook pagina’s worden erg druk bezocht en uw reactie op een hondje via Facebook kan gemist worden. Dat zou jammer zijn. Gebruikt u daarom de genoemde contactgegevens!

Voor algemene vragen kunt u mailen naar: info@stichtingyorkies.nl

Of via ons contact-formulier, klik hier

Laatst bijgewerkt op:

Zaterdag 30 november 2019

Afbeelding kan het volgende bevatten: hond en tekst

Ter Bemiddeling, Lieve Chihuahua Mevil
Geboren op 5 december 2012 bijna 7 jaar.♥️

Mevil is gecastreerd .
Mevil bemiddelen wij.

Wij zoeken een baasje die deze kleine man van 1.5 kilo een fijn thuis kunnen bieden.
Mevil is niet gezond en heeft een epileptische aanvallen die hij zelf voelt aankomen . Hij gaat dan in zijn mandje liggen.

Dierenarts heeft hem in verleden injectie diazepam gegeven. En hij krijgt nu CBD en de aanvallen blijven uit nu.

Als Mevil lekker ligt te slapen . Dan vind hij het niet prettig dat hij dan opgepakt wordt.

Maar wat deze kleine man fijn vindt is lekker midden in de nacht bij u in bed te kruipen.

Mevil is echt een lief en leuk hondje en misschien schrikt het u af wat hierboven beschreven staat. Maar ik weet ook dat er Chihuahua liefhebbers zijn die juist deze beschrijving herkennen en hier doorheen kijken.

Kleine kinderen adviseren wij niet bij een klein hondje zoals Mevil.

Hij woont nog thuis bij zijn baasje.

Wij hopen dat er een baasje komt die hem begrijpt.

Voor meer informatie kunt u mailen naar info@stichtingyorkies.nl

Geen fotobeschrijving beschikbaar.

Ter bemiddeling/adoptie

Naam: Olijfje
Ras: mix
Leeftijd: 2 jaar, 10,5 kg
Geslacht: teefje
Kan met honden: ja
Kan met kinderen:ja
Katten: onbekend
Zindelijk: ja zie tekst.
Vacht (verzorging): borstelen, af en toe trimmen
Paspoort/gechipt/gevaccineerd: ja
Adoptie bedrag: in overleg.
Bijzonderheden: Olijfje mist een achterpoot.

Olijfje is naar een Portugees asiel gebracht samen met haar broertje. Wat heeft dit mooie hondje toch allemaal moeten doorstaan? Zij was beschoten en haar pootje was verbrijzeld en moest verwijderd worden. Er zitten nog kogeltjes in haar lijfje maar dat levert geen gevaar meer voor haar op. En kunnen blijven zitten. Ze redt zich heel goed op haar 3 poten. Lange wandelingen kan ze natuurlijk niet. Een kwartier gaat prima. En een buggy en/of fietskar kan daarbij een uitkomst zijn. Dat ze niet lang kan wandelen maakt het moeilijk om een nieuwe gouden mand te vinden voor haar. Na alles wat de mens haar heeft aangedaan wacht zij met haar lieve leuke karakter toch weer op een mens, die haar een kans biedt op een mooi en nog lang leven en die haar wél de liefde en warmte geeft die ze zo verdiend. Ze is een vriendelijk meisje, sociaal naar andere honden en de lieverd vind mensen nog steeds leuk. Verder is ze gezond, gesteriliseerd, gevaccineerd en heeft ze de buitenlandse bloedtesten gehad als ze naar Nederland komt. Ze verblijft nu in een gezamelijke shelter. De honden krijgen hun dagelijkse verzorging. Maar het zijn zeker géén huiselijke omstandigheden. Olijfje haar zindelijkheid is moeilijk te beoordelen maar zal in huiselijke kring zeker zindelijk zijn na gewenning en sturing daarin. Haar handicap staat dat niet in de weg. Er zijn filmpjes van haar (en haar broertje) onder het originele bericht.

Heeft u weloverwogen interesse? Of heeft u vragen? Stuur dan een mailtje naar: Inekevdgugten@gmail.com onder vermelding van Olijfje.
of app/sms naar 06-44780837 (telefonisch niet altijd bereikbaar

Nb: Dit hondje is via Moon’s Yorkshire Terriërs stichting ter bemiddeling. Dat wil zeggen dat het hondje bij de huidige eigenaar verblijft. En onze stichting enkel een oude en nieuwe eigenaar met elkaar in contact brengt. Zie voor info over bemiddelen : http://stichtingyorkies.nl/bemiddelingafstand/

Afbeelding kan het volgende bevatten: hond

Naam: Carlotta (Lotje)
Leeftijd: 8 jaar
Geslacht: teefje
Ras: Poedel mix
Gecastreerd/gesteriliseerd: gesteriliseerd
Kan met honden: ja
Kan met katten: nee
Kan met kinderen: niet bekend, grotere kids van 10+ jaar, verwachten we geen problemen.
Kan in auto: ja
Gedrag aan riem: loopt goed mee
Kent basiscommando’s: nee
Kan alleen thuis blijven: ja, zodra zij je routine kent
Zindelijk: grotendeels
Vacht (verzorging): borstelen
Paspoort/gechipt/gevaccineerd: ja
Tanden recent nagekeken: ja
Adoptie bedrag: € 175,00
Bijzonderheden: Lotje is doof en voor ¾ blind.

Omschrijving: Carlotta komt uit Portugal, daar had zij geen schijn van kans op een warm mandje en ze is naar onze stichting gekomen. En ze kreeg daarmee haar Nederlandse naam. Lotje is een rustig hondje, doof en ziet nog maar weinig. Ze past zich echter goed aan en liefde geven kan ze als de beste. Ze is een schat die om haar knuffels komt en dat is zo leuk. Zij komt tegen je op staan, kijkt je aan en dan wil ze lekker gekriebeld worden. Je ziet haar dan ook echt genieten. Zij loopt ook goed mee buiten en is inmiddels ook grotendeels gewend om haar behoefte buiten te doen. Het gebeurd nog wel eens binnen, maar dan meestal op het puppymatje. Het zou fijn zijn als er al een rustig hondje als vriendje is, maar dit is niet noodzakelijk. Dit meisje verdiend een fijn huisje waar ze nog jaren liefde mag geven en krijgen.

Carlotta is in opvang in Zoetermeer bij Monique Dumay

Denkt u dat u Lotje een fijn warm mandje kunt bieden stuurt u dan een email: ​info@stichtingyorkies.nl

TER BEMIDDELING:

2 lieve Chihuahua’s zoeken een huisje.

Fleur (vrouwelijk) 11 jaar
Spike (Mayk) ( mannelijk) 11 jaar

Het verhaal: De hondjes zijn achtergelaten bij de huidige opvang. Die zouden 3 weken oppassen met de vakantie en de hondjes zijn nooit meer opgehaald. De hondjes waren in erg slechte conditie. En waren duidelijk ook niet fijn behandeld. Ze snauwde uit angst, achterstallig gebit met losse tanden, ingegroeide nagels, zover dat het voetbed bloedde. De algemene verzorging en vaccinaties waren niet up to date. Dit heeft voor de beide hondjes veel geld gekost dat het opvang zelf heeft betaald omwille de hondjes. Maar dat zijn ze wel waard geweest. Ze zijn nu vrolijk en verzorgt. Ze zitten zoveel beter in hun vel. Snauwen doen ze niet meer, ze voelen zich nu veilig.
Fleur heeft een hart-ruisje maar daar is geen medicatie voor nodig. Mayk loopt wat traag, vanwege zachte voetzooltjes. Weinig gelopen vroeger en veel in de bench gezeten. Mayk is ook iets slechtziend. Ze gebruiken beide geen medicatie of dieetvoer. Ze hebben hun controles bij de dierenarts nu keurig gehad.

Ze zijn dus klaar voor een nieuw for-ever huisje!

Ze zijn gek op aaien en aandacht. Tijdens het verzorgen zijn ook erg lief en genieten ze.
Kleine kids vinden ze soms wat spannend.
Ze zijn gek op aaien en aandacht.
Ze zijn snel tevreden en rustige hondjes die graag bij je liggen. Ze krijgen hun spulletjes mee: Paspoort, mand, dekentjes, tuigje, riem, en hun jasjes.

Wij, de opvang, zouden ze het liefst houden. Maar het is hier best een drukke boel. We gunnen ze daarom een gouden mandje waar ze alle aandacht krijgen, want dat verdienen deze lieverds.

Als de hondjes worden geplaatst, wil de opvang daarbij vastleggen, dat mocht er onverhoopt iets gebeuren dat de hondjes bij het nieuwe baasje weg moeten dat de hondjes dan weer naar haar, de opvang terug gaan.

Mocht u serieuze interesse hebben? Dan kunt u contact op nemen met ILONA, de huidige opvang: ilonamarcella@hotmail.com

meer foto’s van de ze schatjes: https://www.facebook.com/stichtingyorkies.nl/videos/635931440164487/

NB: Moon’s Yorkshire Terrier Stichting is nergens verantwoordelijk of verder betrokken bij de selectie van deze hondjes en een nieuwe baasje.