Yorkshire terriërs en andere rassen ter adoptie.

Allereerst willen wij u danken dat U komt kijken naar een eventuele Yorkshire Terriër of andere hond die momenteel ter adoptie zijn. Wij hebben reeds  zo’n 80% Yorkshire Terriërs en 20% andere rassen via onze stichting herplaatst. In maart 2018 stond de teller op 570 honden die een nieuw baasje via ons hebben gevonden.

Hij of zij gaat mee naar huis na…:

• Controle door een dierenarts.
  • Castratie of sterilisatie.
  • Eventuele ziektes of mankementen behandeld zijn.
  • De hond wordt gecontroleerd of hij gechipt is.
  • Uitgebreid entingsprogramma: dat houdt inclusief rabiës en de grote cocktail, herhaling ziekte van Weill, kennelhoest. Deze moet gegeven worden na 3 weken van de eerste enting dat zij bij ons komen.
  • Het gebit wordt compleet gecheckt, gereinigd en eventueel overig behandeld.
  • De hond is naar de trimsalon geweest. Vacht en nagels worden netjes verzorgd.

Mocht u interesse hebben wilt u dan reageren via de genoemde contactgegevens die bij het desbetreffende hondje staat? U kunt daar het intake formulier naar toe sturen zodat wij u beter kunnen leren kennen en kijken of u bij het desbetreffende hondje past. Ieder hondje heeft zijn eigen unieke karakter. En iedere adoptant heeft iets anders te bieden. Vele factoren zoals: heeft u katten, andere honden, etc, bepalen of het een succesvolle match kan worden.

Download: intake adoptie: Intakeformulier website

Onze Facebook pagina’s worden erg druk bezocht en uw reactie op een hondje via Facebook kan gemist worden. Dat zou jammer zijn. Gebruikt u daarom de genoemde contactgegevens!

Voor algemene vragen kunt u mailen naar: info@stichtingyorkies.nl

Laatst bijgewerkt op 25-6-2019

Ter adoptie

Naam: Iris
Leeftijd: 5
Geslacht: Teefje
Ras: Boomer
Gecastreerd/gesteriliseerd: gesteriliseerd
Kan met honden: ja, leuk.
Kan met katten: prima.
Kan met kinderen: oudere rustige kids
Kan in auto: ja
Gedrag aan riem: keurig
Kent basiscommando’s: een aantal
Kan alleen thuis blijven: ja, paar uurtjes.
Zindelijk: bijna
Vacht (verzorging): trimmen
Paspoort/gechipt/gevaccineerd: Europees paspoort, gechipt en volledig gevaccineerd
Tanden recent nagekeken: ja
Adoptie bedrag: € 295,00

Omschrijving: Iris, lieve zachte Iris is er klaar voor! Ze mag verhuizen vanuit Doetinchem naar een voor-altijd-huisje. Dit meisje komt uit de broodfok en kende voordat ze bij haar opvanggezin kwam alleen een hok. Ze heeft al veel geleerd en al veel overwonnen. En is een blij hondje geworden met nog een klein rugzakje. Ze is bijna zindelijk maar een tuintje waar ze tussendoor even haar behoefte kan doen is een pré. Door haar verleden moet ze even de tijd krijgen om je te vertrouwen voor ze naar je toe durft en vindt ze bijvoorbeeld kleine en drukke kinderen nog eng. Kinderen die oud genoeg zijn die weten hoe je met een hondje moet omgaan is geen probleem. Als nieuwe mensen haar de tijd geven dat ze eerst rustig mag kijken en daarna zelf mag komen snuffelen is ze vrij snel om. En als ze je eenmaal om is en je kent, is ze een heerlijke kroelende knuffelkont! Iris heeft een poedelachtige vacht en zal getrimd. We zoeken voor Iris een rustig huisje, met een tuintje en het zou leuk zijn als er een stabiel vriendje is waar ze mee kan spelen en rennen. Op het omheinde losloopterrein loopt ze los en luistert ze al super. In de auto gaat ze rustig liggen. Borstelen is nog onwennig en zal rustig tijdens bijvoorbeeld het knuffelen uitgebouwd moeten worden. Heeft u uw hart verloren aan deze heerlijke lieve krullebol en kunt u Iris geven waar ze gelukkig van wordt? Mail dan naar mytsadoptanten@gmail.com o.v.v. Iris

TER BEMIDDELING:

2 lieve Chihuahua’s zoeken een huisje.

Fleur (vrouwelijk) 11 jaar
Spike (Mayk) ( mannelijk) 11 jaar

Het verhaal: De hondjes zijn achtergelaten bij de huidige opvang. Die zouden 3 weken oppassen met de vakantie en de hondjes zijn nooit meer opgehaald. De hondjes waren in erg slechte conditie. En waren duidelijk ook niet fijn behandeld. Ze snauwde uit angst, achterstallig gebit met losse tanden, ingegroeide nagels, zover dat het voetbed bloedde. De algemene verzorging en vaccinaties waren niet up to date. Dit heeft voor de beide hondjes veel geld gekost dat het opvang zelf heeft betaald omwille de hondjes. Maar dat zijn ze wel waard geweest. Ze zijn nu vrolijk en verzorgt. Ze zitten zoveel beter in hun vel. Snauwen doen ze niet meer, ze voelen zich nu veilig.
Fleur heeft een hart-ruisje maar daar is geen medicatie voor nodig. Mayk loopt wat traag, vanwege zachte voetzooltjes. Weinig gelopen vroeger en veel in de bench gezeten. Mayk is ook iets slechtziend. Ze gebruiken beide geen medicatie of dieetvoer. Ze hebben hun controles bij de dierenarts nu keurig gehad.

Ze zijn dus klaar voor een nieuw for-ever huisje!

Ze zijn gek op aaien en aandacht. Tijdens het verzorgen zijn ook erg lief en genieten ze.
Kleine kids vinden ze soms wat spannend.
Ze zijn gek op aaien en aandacht.
Ze zijn snel tevreden en rustige hondjes die graag bij je liggen. Ze krijgen hun spulletjes mee: Paspoort, mand, dekentjes, tuigje, riem, en hun jasjes.

Wij, de opvang, zouden ze het liefst houden. Maar het is hier best een drukke boel. We gunnen ze daarom een gouden mandje waar ze alle aandacht krijgen, want dat verdienen deze lieverds.

Als de hondjes worden geplaatst, wil de opvang daarbij vastleggen, dat mocht er onverhoopt iets gebeuren dat de hondjes bij het nieuwe baasje weg moeten dat de hondjes dan weer naar haar, de opvang terug gaan.

Mocht u serieuze interesse hebben? Dan kunt u contact op nemen met ILONA, de huidige opvang: ilonamarcella@hotmail.com

meer foto’s van de ze schatjes: https://www.facebook.com/stichtingyorkies.nl/videos/635931440164487/

NB: Moon’s Yorkshire Terrier Stichting is nergens verantwoordelijk of verder betrokken bij de selectie van deze hondjes en een nieuwe baasje.